Een tijdje geleden werd ik door Verdify uitgenodigd om deel te namen aan een pilot. Na een succesvolle kickoff hebben we deze pilot omgezet in een langdurige samenwerking. In deze blogpost vertel ik je meer over Verdify, het proces rondom het opzetten van een integratie met Verdify en mijn ervaringen tot nu toe.
Wat is Verdify?
Verdify is een bedrijf dat is opgericht met als doel om consumenten te helpen betere keuzes rondom voeding te maken. De voornaamste manier waarop Verdify dat op dit moment doet is door ingrediënten in recepten te koppelen aan producenten. Via zo’n Food Brand Promotion wordt de consument bijvoorbeeld op een biologisch of gezond product van een specifiek merk gewezen, zonder dat het recept daar verder voor hoeft te worden aangepast.
Er worden continu nieuwe merken aangesloten en de partners van Verdify worden zorgvuldig geselecteerd. Daarbij wordt door het expert nutrition team beoordeeld of nieuwe producten in principe passen binnen een gezonde levensstijl. De duurzaamheid van het productieproces en de verpakking worden ook beoordeeld. In ieder geval hoef je je geen zorgen te maken dat er zomaar ongezonde snacks of producten met vlees, veel suiker of alcohol worden toegevoegd.
Het Verdify Publisher Programma opzetten
Het Verdify Publisher Programma is een koppeling die je als foodblogger aan je website kunt toevoegen. Het bestaat uit een paar regels code die Verdify zelf aanlevert. Het opzetten van de integratie duurde in mijn geval echt maar een paar minuten.
Daarna kan Verdify automatisch de inhoud van de recepten doorzoeken om te zien of er een match is met één van de merken die Verdify vertegenwoordigd. Als er een match is kan per merk bepaald worden of ingrediënten gekoppeld mogen worden, zodat het ingrediënt in een recept als een gepromote link getoond kan worden. Hoe dit er precies uit ziet kan per merk verschillen. Zo zijn er merken die de ingrediënten direct doorlinken naar een (online) shop en andere merken waarbij alleen een pop-up met uitleg over een ingrediënt wordt getoond.
Geld verdienen met Verdify
Wanneer je als foodblogger meedoet aan het Publisher Programma van Verdify zijn er verschillende manieren om inkomen met je website te genereren, zowel actief als passief. De makkelijkste manier is door het promoten van specifieke ingrediënten voor foodmerken. Zo kun je per x-aantal vertoningen of kliks op gepromote links betaald worden. Er zijn ook regelmatig opdrachten. Zo heb ik betaald gekregen om mee te doen aan de pilot en is deze blogpost ook een vorm van gesponsorde content.
Het aantal merken waar Verdify mee samenwerkt breidt in rap tempo uit. Het kan natuurlijk voorkomen dat je (nog) niet veel ingrediënt-matches hebt met een merk. Wat mij in de toekomst dan leuk lijkt is om recepten rondom specifieke producten te ontwikkelen. Op die manier kan ik er samen met Verdify voor zorgen dat bepaalde ingrediënten meer onder de aandacht komen, zodat de consument nog makkelijker voor een betere optie kiest.
Mijn ervaringen met Verdify tot nu toe
Inmiddels werk ik een paar maanden met Verdify samen. Het opzetten van de integratie zelf was super makkelijk en daarna ging het eigenlijk vanzelf. Wat me in positieve zin heeft verrast is de communicatie. Ik heb echt het gevoel dat we samenwerken en dat ik ook eigen input kan leveren. De integratie ziet er subtiel en professioneel uit. Het team deelt ook regelmatig inzichten en data rondom de koppeling. Het is een fijn idee dat de gesponsorde links in de recepten een bron van passief inkomen voor mijn blog kunnen worden zonder dat ik daar zelf omkijken naar heb.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat de missie en de merken die Verdify vertegenwoordigt goed aansluiten bij mijn eigen doelen rondom duurzaamheid en gezond eten. Ik denk dat dit een belangrijke voorwaarde voor een goede samenwerking van beide kanten is.
Heb je een lifestyle- of foodblog en wil je ook extra inkomen genereren met je website terwijl je duurzame en gezonde foodmerken helpt om te groeien? Vraag bij Verdify een demo aan.